Plugga eller jobba till hösten?

Idag är det ännu en dag med inga större planer. Helgen däremot är redan fullbokad!
 
Ska vara en duktig dotter och hjälpa pappa så han slipper klippa gräset. Stackarn är inne på sin sista semestervecka och har verkligen hur mycket som helst att göra. Jag däremot längtar efter jobb. Har varit ledig alla dagar förutom 2 sedan studenten. Börjar bli riktigt tråkigt att inte ha någon struktur i vardagen alls. Är uppe alldeles för länge, sover alldeles för länge, planlösa dagar etc. Men jag har faktiskt 2 bra sommarjobb. Det ena måste göras på kvällen och det andra börjar man sent på (och slutar sent) men det passar mig då jag tycker om att sova lääänge, haha. :)
 
Saknar dock skolan, var mycket enklare då. Man behövde inte tänka så mycket på framtiden förutom att få bra betyg. Nu är det en himla massa som måste tänkas på. T.ex. vad jag ska göra nu till hösten - plugga eller jobba?
 
Men just nu ska jag bara ta det lugnt, njuta av sommaren och ta en dag i taget! För just exakt idag behöver jag inte tänka på framtiden. Jag kan bara vara.
 
Var nog gladaste tjejen på jorden just då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0